WELKOM!


1955, Stadhouderslaan (Utr. Archief)

Welkom lezer!

In 1951 werd ik geboren in de ouderlijke slaapkamer van Stadhouderslaan 102 te Utrecht. Ik woonde er tot de zomer van 1970 toen ik naar Amsterdam vertrok. 

Het hierna volgende bevat herinneringen aan buurt en buren, straat en winkels, wijk en buitengebied, vrienden en (on)bekenden, kattekwaad en ander tijdverdrijf, school, sport en spel.

En dat alles van meer dan 45 jaar geleden. Veel is verdwenen en anders geworden maar qua aanzicht zijn Stadhouderslaan en buurt eigenlijk verbazingwekkend weinig veranderd...

Het fotomateriaal is afkomstig uit eigen verzameling en gedeeltelijk ook uit de online verzameling van het Utrechts Archief

Meer informatie over schrijver dezes alhier.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Ard,
    ik poogde een reactie te sturen omdat ik deze site heel leuk vind. Ik weet niet of je die reactie gekregen hebt. In elk geval is alles heel herkenbaar. Ik woonde tot 1960 op nr 93.
    Vriendelijke groeten, Arnold van den Broek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arnold van den Broek? Ik herinner me een Tommy van den Broek van mijn leeftijd schuin tegenover ons die inderdaad rond die tijd verhuisd zijn. Ik herinner me ook de grote brand die daar plaats vond... Is Arnold een broer?
    Groet,
    Ard Hesselink

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ard,
      Ja, ik ben een broer van Tom. Van de grote brand heb ik nog een artikel met foto uit het Utrechts Nieusblad. Ik ben heel blij met je uitvoerige verhaal en het zijn dezelfde voetstappen die Tom, Catrien, Anneke en ik daar gezet hebben. Was er ook niet een bijbelles bij mevrouw ten Tije in de Frederik Hendrikstraat? Ik ging af en toe voetballen tegen de garagedeur, waar de bewoner niet van gediend was. Catrien herinnert zich dat je vader violist was. Toevallig kwan Catrien bij je blog uit, omdat we de verjaardag van Tom gaan vieren in Theehuis Rijnauwen.
      Hartelijke groet, Arnold

      Verwijderen
  3. Grappig hoor!
    Doe Tom de groeten, we zaten in dezelfde klas op de Kohnstammschool, geloof ik. Ja, bij de fam. ten Tije, of de familie Hoog aan het Wilhelminapark of bij de familie Boon in de Frederik Hendrikstraat. Veel verhalen werden verteld en dan mochten we er over tekenen.Het heette geen bijbelles maar 'verteluurtje. Op woensdagmiddag. Remonstrantse gemeente, heel fijn en relaxed. Boven die garage zag ik mijn eerste tv programma's, samen met tientallen andere kinderen uit de buurt...
    Veel plezier bij het theehuis. Ik heb er later nog in de bediening gewerkt, 's zomers....
    Ard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar zijn jullie trouwens heen gegaan in 1960? De stad uit?

      Verwijderen
  4. Kreeg net een foto van jullie huis via Leo Vietor, uit het gezin dat na jullie nr. 93 bewoonde... Als je geinteresseerd bent, stuur me een mailadres.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds begin jaren 90 ben ik een van de personen die nu in nummer 93 woont. Ik ben best geïnteresseerd in oude foto’s van het huis.

      Verwijderen
  5. Hallo Ard,

    we zijn in 1960 naar Rotterdam verhuisd. Ja, ik vind het leuk om meer te weten over ons toenmalige huis en de naam Vietor komt mij bekend voor. Min email adres is arnoldjanvandenbroek@gmail.com.
    Vriendelijke groeten, Arnold

    BeantwoordenVerwijderen